|
Аналіз звернень громадян до органів державної податкової служби Сумської області за 9 місяців 2003 року.
|
 Організація роботи із зверненнями громадян в органах державної податкової служби області здійснюється згідно з вимогами Конституції України, Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення", наказів ДПА України та інших нормативно-законодавчих документів.
|
 Відділом громадських зв'язків та масово-роз'яснювальної роботи на виконання зазначених документів проводиться повсякденна робота щодо аналізу звернень громадян та стану роботи органів ДПА у Сумській області по упередженню фактів порушення законодавства, захисту прав і законних інтересів громадян.
|
 Проведена робота із зверненнями громадян та платниками податків свідчить, що протягом 9 місяців до державних податкових органів області (за даними підпорядкованих підрозділів) надійшло 1854 звернень, у тому числі 1743 заяви, 73 скарги, 38 пропозицій.
|
 Кількість письмових звернень громадян становить - 1410 звернень, у тому числі 1344 заяви, 62 скарги та 4 пропозиції.
|
 З них 1404 звернення подані громадянами безпосередньо, 2 звернення надійшло на розгляд з ДПА України, 3 від інших органів.
|
 За відповідний період найбільше письмових звернень надійшло до Конотопської ОДПІ (56%), до ДПІ у Тростянецькому районі (6,6%) та ДПІ у м. Суми (6,3%).
|
 Кількість звернень громадян та платників податків на особистому прийомі становіть - 444 звернень, у тому числі 399 заяви, 11 скарги та 34 пропозиції.
|
 З них здійснено прийом: головою ДПА у Сумській області 1 громадянина (Симаренко В.П., ветерана ВВВ) з питань надання пільги по прибутковому податку, 2 громадян та 1 платника податків прийнято заступниками ДПА у Сумській області; 120 громадян та платників податків прийнято начальниками Державних податкових інспекції області; 201 - заступниками начальників ДПІ області; 84 - начальниками відділів ДПІ області та 35 - іншими посадовими особами ДПІ області. При цьому, по 406 зверненням надані усні відповіді безпосередньо на особистому прийомі, а по 38 зверненням розгляд проводився у тому ж порядку, що й письмові.
|
 За результатами розгляду звернень громадян та платників податків 428 звернень задоволено (роз'яснено), а 16 - відмовлено. Фактів несвоєчасних та необ'єктивних розглядів, а також звернень до органу вищого рівня не встановлено.
|
 За відповідний період найбільше звернень громадян та платників податків на особистому прийомі надійшло до Охтирської МДПІ (23%), до ДПІ у Тростянецькому районі (21%) та ДПІ у Кролевецкому районі (14%).
|
 Слід відмітити, що за відповідний період до Державних податкових органів області надійшло 73 скарги: 62 - письмові та 11 - через громадську приймальню.
|
 При цьому 34 скарги подані платниками податків на податкові повідомлення - рішення згідно наказу ДПА України № 82 від 02.03.2001р., з них розглянуті 31 скарга (по 3 скаргам не настав термін виконання). За наслідками розгляду по 7 скаргам скасоване рішення податкових органів на користь платників.
|
 На неправомірні дії працівників податкових органів надійшло 11 скарг з них у ході розгляду підтвердилися тільки 2 (які мали місце у ДПІ в м. Суми), у результаті чого до відповідних працівників були вжиті заходи дисциплінарного впливу.
|
 На недоліки у роботі органів Державної податкової служби області надійшло 2 звернення - у ході розгляду не підтвердилися.
|
 26 скарг, що надійшли від громадян та платників податків, у більшості випадків стосуються застосування норм чинного податкового законодавства:
|
- 2 - порядок нарахування та перерахунок прибуткового податку з громадян;
|
- 2 - плата за землю фізичними особами;
|
- 1 - сплата земельного та прибуткового податку за земельні паї;
|
- 2 - спрощена система оподаткування СПД - фізичних осіб;
|
- 6 - сплата податку на додану вартість СПД - фізичними особами;
|
- 5 - правомірність застосування фінансових санкцій та адміністративних штрафів;
|
- 4 - оскарження результатів проведених перевірок;
|
- 1 - відмова від ідентифікаційних номерів;
|
- 2 звернення, що не належать до компетенції органів державної податкової служби;
|
- 1 - кадрові питання.
|
 Найбільше скарг за відповідний період надійшло до Конотопської ОДПІ (22%).
|
Відділ громадських зв'язків та масово-роз'яснювальної роботи ДПА у Сумській області
|