|
Мэр Ахтырки хочет, чтобы прокуратура разобралась с ее противниками
|
 Мэр Ахтырки Ирина Демченко обратилась в прокуратуру с просьбой возбудить уголовное дело против желающих отставки городского головы.
|
 В 2002 г. Ирина Демченко была избрана мэром Ахтырки при поддержке <Нашей Украины>. Но в ходе президентских выборов местные жители заподозрили ее в симпатиях к провластному кандидату, вылившихся в попытку фальсификации выборов. И после второго тура выборов потребовали от нее признания Виктора Ющенко президентом Украины либо сложения своих полномочий.
|
 И.Демченко считает незаконными действия общественности, в связи с чем обратилась в прокуратуру. Заявление опубликовано на <Ахтырском городском портале> (http://www.okhtyrka.net/).
|
 Прокурору Охтирської міжрайонної прокуратури Дудку С.В.
|
 Охтирського міського голови Демченко Ірини Іванівни
|
ЗАЯВА
|
 24 листопада 2004 року за № 2-09/2682 виконавчим комітетом Охтирської міської ради було зареєстровано <Резолюцію мітингу протесту проти фальсифікації результатів виборів Президента України 21 листопада 2004 року>. У зверненні до міського голови та депутатів Охтирської міської ради містились вимоги:
|
1 . визначитися, чи є вони представниками народу, який підтримав на виборах В.А. Ющенка, чи кримінальних авторитетів, що служать своїм <паханам>
|
2. визначити законно обраним Президентом України Віктора Ющенка або скласти свої повноваження.
|
 Перша вимога протирічить ст.ст. 24. 34, 36 Конституції України, які визначають:
|
а) рівність конституційних прав та свобод громадян перед законом без обмежень за ознаками політичних переконань
|
б) гарантії щодо права на свободу думки і слова та вільне вираження своїх поглядів і переконань
|
в) право громадян на об'єднання у політичні партії та право політичних партій на формування і вираження політичної волі громадян а також право політичних партій на участь у виборах
|
 Друга вимога протирічить вимогам Закону України <Про місцеве самоврядування в Україні> та ст.. 140 Конституції України, які визначають місцеве самоврядування в Україні як гарантоване державою право та реальну здатність територіальної громади самостійно або під відповідальність орган і із та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання МІСЦЕВОГО ЗНАЧЕННЯ в межах Конституції і законів України.
|
 Враховуючи рівень правової освіти осіб, які підписали дану резолюцію а також їх тогочасний, до певної міри ейфоричний стан, я не стала звертатися до правоохоронних органів, однак мною були вжиті вичерпні заходи, як для забезпечення реалізації, права громадян на мирні збори, так і недопущення перебирання місцевою радою функцій центральної виборчої комісії та органів правосуддя.
|
 Резолюцію аналогічного змісту було принесено до виконкому Охтирської міської ради 26.11.2004 р.
|
 13 грудня 2004 року напередодні пленарного засідання сесії Охтирської міської ради мною було отримано звернення від 4-х громадян м. Охтирки щодо надання можливості на засіданні сесії міської ради оголосити звернення учасників круглого столу до депутатів та міського голови.
|
 14 грудня 2004 року слово для оголошення звернення на сесії було надано Мандичу Володимиру Івановичу. Зміст звернення полягав у вимозі до сесії:
|
1) визнати факти чисельних порушень законодавства під час проведення виборів Президента України та підрахунку голосів
|
2) окремим депутатам скласти свої повноваження.
|
 Коли з'ясувалося, що оприлюднений на сесії текст звернення не містив а ні будь-чиїх підписів а ні інших реквізитів його обговорення було припинено. На запитання Мандича В.І. до громадянки Підберезняк Т.В. щодо причин неналежного оформлення документа, вона відповіла, що підписи будуть.
|
 15 грудня 2004 року я отримала звернення політичних і громадських об'єднань з вимогою до мене щодо добровільного складення повноважень міського голови через те, що мені -;міському голові 50 тисячного міста вдалося, застосувати <всю державну машину в інтересах провладного кандидата>.
|
 У приватній телефонній розмові з членом СПУ Н.Б.Розторгуєвою з'ясувалось, що зборів міської організації СПУ щодо недовіри міському голові не було і звернення до мене із зазначеним вище змістом Наталія Борисівна не підписувала.
|
 Я особисто знайома з багатьма членами Охтирського міського осередку партії промисловців та підприємців (ПППУ) та з членами спілки жінок <Лада>. З приватних розмов з ними мені стало відомо, що зборів цих організацій, де б розглядалась вимога до міського голови про <добровільне> складення повноважень не проводилось. Здивувала мене і наявність у переліку громадських організацій, зазначених у звернені, таких, що взагалі зареєстровані, як районні, тобто діяльність яких є легітимною на іншій адміністративно - територіальній одиниці, а саме: ВУ <ЗУ! ЗЮ!> та Охтирська районна ВГО <Наша Україна>.
|
 Привернуло мою увагу і наступне:
|
1. За даними органів юстиції, що відповідно до чинного законодавства здійснюють реєстрацію місцевих осередків політичних партій. Охтирський осередок ПППУ очолює Курбатов М.А., а у звернені до міського голови зазначено прізвище Підберезняк Т., яка знову ж таки за даними органів юстиції зареєстрована, як голова Охтирської територіальної організації Всеукраїнського об'єднання <Громада> (українське законодавство не передбачає можливість одночасного членства однієї особи у двох політичних партіях).
|
2. За даними про легалізацію діяльності громадських організацій (здійснюється виконкомами місцевих рад) головою міського відділення Українського Союзу промисловців і підприємців є Підберезняк Т.В. Звернення ж до міського голови від цієї громадської організації підписано іншою особою Підберезняк В.І.
|
3. За даними щодо легалізації Охтирського міського відділення Асоціації платників податків України <Щит> головою цієї організації визначено Підберезняк Т.В., в той же;час звернення до міського голови від імені цієї організації підписано Пасічник В.К.
|
4. За офіційними даними щодо легалізації Охтирської міської організації <Союз Чорнобиль України> головою цієї громадської організації є Рябухін В.О. Осередок політичної партії із схожою назвою відповідно даних органів юстиції очолює Дубовський В.О. Звернення-ж до міського голови від <Союз Чорнобиль> (не зрозуміло: чи від громадської організації, чи від політичної партії) підписано Дудченком.
|
5. Серед громадських організацій або серед політичних партій, які б легалізували свою діяльність в м. Охтирці такої організації, як Фонд підтримки підприємництва не значиться, але в зверненні до міського голови міститься підпис Лишенко (або Лишенка) від імені організації з такою назвою.
|
6. Звернення містить інформацію про те, що в місті проведено дорадче опитування громадян з питання довіри міському голові, однак до теперішнього часу звернення до Охтирської міської ради щодо утворення ініціативної групи місцевого референдуму (ст.. 17 Закону України <Про всеукраїнський та місцевий референдуми") не надходило.
|
 В той час газета <Роксолана> від 09.12.2004 р. оприлюднила інформацію про те, що в місті незареєстрованою в установленому порядку групою людей здійснюється збір підписів. До речі, фотографія підписного листа, подана в газеті, свідчить про те, що цей лист взагалі не визначає <за> або <проти> чого громадяни підписуються. Українське ж законодавство чітко регламентує не лише порядок організації збору підписів під час проведення референдумів, а і порядок проведення будь-яких соціологічних та статистичних (перепис населення) обстежень, що супроводжуються позначкою особистого підпису.
|
 Крім того, відповідно до вимог чинного законодавства та статутів політичних партій та громадських організацій право прийняття звернень аналогічних тому, що отримано мною, належить ВИКЛЮЧНО з'їздам, конференціям, зборам, а не окремим членам або головам політичних осередків політичних партій та громадських організацій.
|
 В зв'язку з тим, що в діях і вимогах окремих осіб, з числа тих, які підписали зазначені в цій заяві листи, резолюції та звернення, вбачаються ознаки правопорушення , що кваліфікується як умисні дії, спрямовані на порушення рівноправності громадян за ознаками політичних переконань (неодноразово повторювана у письмовій формі вимога до депутатів та міського голови щодо < добровільного> складення повноважень через підтримку на виборах певного кандидата па посаду Президента України ст. 161 ККУ), а також правопорушення, що кваліфікується, як самовправство (самовільний збір підписів всупереч установленому порядку та представлення інтересів політичних партій і громадських організацій за відсутністю відповідних рішень їх осередків всупереч установленому порядку), враховуючи особливе громадське значення зазначених правопорушень (обрання та відкликання депутатів та міського голови мас не лише особливе громадське значення, а ще й вимагає витрат бюджетних коштів) прошу Вас порушити кримінальну справу за фактом зазначених порушень
|
 Додатки:
|
1. Копія резолюції мітингу - протесту проти фальсифікації результатів виборів Президента України 21 листопада 2004 року на 1 арк.
|
2. Копія Резолюції попереджувального мітингу - протесту проти Фальсифікації результатів виборів Президента України 21 листопада 2004 року на 1 арк.
|
3. Копія звернення до міської ради на 1 арк.
|
4. Копія звернення політичних і громадських об'єднань м. Охтирки на 1 арк.
|
5. Копія звернення редакції газети <Роксолана> до міського голови на 1 арк.
|
6. Копія заяви голови профспілки підприємців на 1 арк.
|
4.01.05 І.І.Демченко
|
"Данкор online"
|