Гoлoвна  Нoвини  Фінанси  історія  Погода  Мапа  Телефони  Медицина  Транспорт  Готелі
 Музеї  Фотогалерея  Дозвілля  Мода  Дім  Интернет  Освіта  Авто  Змі 
По регіону | Вікно | Афіша | Анонси 
Керівникам обласних осередків політичних партій, громадських організацій, членам громадської ради при облдержадміністрації, засобам масової інформації
На виконання Указу Президента України від 31.07.04 №854 "Про забезпечення умов для більш широкої участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики" та розпорядження голови облдержадміністрації від 27.12.04 №480 "Про план проведення консультацій з громадськістю обласною державною адміністрацією на 2005 рік" запрошуємо вас взяти участь у засіданні "круглого столу" на тему "Про концепцію вдосконалення законодавства України у сфері надання пільг", яке відбудеться о 14.00 31 березня 2005 року у малому залі Будинку рад облдержадміністрації (пл.Незалежності,2).
Бажаючим виступити в обговоренні порядку денного, пропонуємо завчасно повідомити про це в секретаріат громадської ради при облдержадміністрації за тел.280-423, факс 210-028.
Виконуючий обов'язки
заступника голови
облдержадміністрації
О.В.Медуниця
Прес-реліз
Проект Концепції вдосконалення законодавства у сфері надання пільг.
Передбачені українським законодавством пільги, переваги, гарантії і компенсації, є додатком до основних джерел існування, необхідною складовою конституційного права на забезпечення життєвого рівня.
Вони є різними правовими категоріями, хоча в законодавчих актах вони межують одні з одними, тісно пов'язані між собою, але ж між вказаними категоріями існують суттєві відмінності щодо їх змісту, порядку застосування.
До цього часу не існує єдиного визначення самого поняття пільги. Тому у свідомості громадян різниця між пільгами, перевагами, гарантіями і компенсаціями нівелюється. Враховуючи всі ці обставини виникла нагальна потреба у створенні єдиного документу, що регулював би питання надання пільг українським громадянам.
Право на пільги, переваги, гарантії і компенсації має понад третину населення країни. Визначається це право 46 законодавчими актами, у тому числі на пільги за професійною (службовою) ознакою - 22 законами, указами Президента України та постановами Кабінету Міністрів України і Верховної Ради України. Відповідно пільги громадянам за соціальною ознакою ( категорійною) надаються на підставі 24 законодавчих актів.
Пільги різняться за спрямованістю (категорії громадян), вартістю (житлово-комунальні послуги, послуги зв'язку і транспорту, санаторно-курортне лікування тощо) та типом персоніфікації (одноособові, сімейні).
Найбільш поширеними є пільги на:
- проїзд у міському пасажирському і приміському транспорті,
- оплату житлово-комунальних послуг.
Пільги надаються за приналежністю громадян до певної категорії:
- за професійною ознакою,
- за соціальною ознакою,
- за особливі заслуги перед Батьківщиною.
Серед осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою, основними групами є громадяни, які мають статус ветеранів війни (близько 3,7 млн.), громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (близько 2,9 млн.), пенсіонери загальної категорії (близько 13,8 млн.), а також ветерани праці (близько 4,6 млн.).Найменш чисельною категорією пільговиків є особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною.
Діючий порядок надання пільг сформовано безсистемно, без урахування особливостей економічних процесів у країні та її фінансових можливостей.
На сьогоднішній день пільги надаються у безготівковій формі шляхом зменшення або звільнення від оплати за послуги. Витрати підприємств (організацій) на надання пільг відшкодовуються з державного бюджету і обраховуються як знижка оплати за фактично спожитий обсяг пільгових послуг, але не більше встановлених норм споживання (за наявності засобів обліку), або за обсяг послуг, визначений за нормами споживання (за відсутності засобів обліку). Частіше всього відшкодування проводиться не грошима, а взаємозаліками між органами виконавчої влади і підприємствами - надавачами послуг, що впливає на роботу останніх, тому вони змушені займатися невластивими для них функціями - вести окремий облік, утримувати для цього чималий штат працівників. З іншого боку в державі до останніх років жодна структура не вела обліку пільговиків.
Тому відповідно до рішень Уряду та Міністерства праці та соціальної політики України місцевими органами праці та соціального захисту населення протягом двох років проводилася робота з формування Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою. На даний час формування Реєстру завершено.
По області до Реєстру занесено відомості про 135465 ветеранів війни, 199739 ветеранів праці, 20748 постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, 5264 ветерана військової служби та органів внутрішніх справ, 156 реабілітованих осіб, а також 17164 осіб інших категорій пільговиків, включаючи 11050 пільговиків за професійною ознакою відповідно до Законів України "Про освіту", Основ законодавства України про культуру, Основ законодавства України про охорону здоров'я, пільги яким було поновлено з 1 липня 2004 року.
Створення та підтримка Реєстру в актуальному стані дає можливість визначити реальні дані про кількість осіб, які мають право на пільги та розмір видатків державного бюджету на відшкодування витрат надавачам послуг, а також здійснювати контроль за цільовим використанням коштів державного бюджету.
В подальшому передбачається, що вартість пільгових послуг буде залежати від державного регулювання вартості пільг, а не від тарифної політики надавачів послуг. В вирішенні цього питання вже зроблені перші кроки, а саме Кабінетом Міністрів України визначені граничні показники вартості твердого палива у розрізі регіонів, для нашої області це становить - 383 гривні за одну тону вугілля.
Місцевими управління праці та соціального захисту населення, як розпорядниками коштів державного бюджету, здійснюється контроль за цільовим використанням коштів. Щомісячно проводиться відшкодування витрат на надання пільг тільки на підставі проведених актів звіряння з підприємствами - надавачами послуг, тобто звіряється інформація, що міститься в Реєстрі, з інформацією, яка надходить від підприємств, що надають послуги. У разі виявлення розбіжностей щодо загальної кількості або розміру пільг, що надаються конкретному пільговику, сума до відшкодування зменшується на суму виявлених порушень.
Так протягом минулого року сума виявлених порушень становила понад 120 тис. грн., а за два місяці поточного року - майже 13 тис. грн.
Метою створення Реєстру є спрощення системи надання пільг громадянам, що дозволяє здійснювати обмін даними між управліннями праці та соціального захисту населення та підприємствами - надавачами послуг без участі пільгової категорії населення. Існує негативна практиками, коли підприємства - надавачи послуги змушують пільговиків щорічно подавати документи для підтвердження права на пільги, що не передбачено чинним законодавством та викликає законне незадоволення серед пільгової категорії населення.
Співвідношення кількості законодавчо існуючих пільг до обсягу їх фактичного надання свідчить, що реально пільгами користуються менше 50% загальної кількості пільговиків. Частина громадян (залежно від місця проживання, доступу до розвинутої інфраструктури країни) взагалі не одержує пільги.
Фінансування пільг певною мірою перекладається на плечі підприємств, які їх надають. Це, зокрема, найбільш наочно видно на прикладі транспортних послуг. Унаслідок чого знижується якість і порушується порядок їх надання.
По суті, це - прихований дефіцит бюджету і фактор дестабілізації як державної фінансової системи, так і фінансово-економічного стану організацій, які надають послуги.
На надання пільг громадянам за соціальною ознакою щорічно потрібно близько 18 млрд. гривень. В 2004 році з державного бюджету обласному бюджету було виділено 78 млн. гривень, в тому числі 12,2 млн. грн. на погашення заборгованості минулих років, для надання пільг громадянам області, що недостатньо для 100- відсоткового забезпечення всіх видів пільг.
Відсутність системного нормативно-правового забезпечення надання державних соціальних пільг ускладнює їх практичне застосування, що не сприяє вирішенню питань соціального захисту населення.
Так з 1 липня 2004 року Законом України "Про внесення змін до закону України " Про Державний бюджет України на 2004 рік " поновлено чинність пункту "ї" частини першої статті 77 Основ законодавства про охорону здоров'я, частини другою статті 29 Основ законодавства про культуру, абзацу першого частини четвертої статті 57 Закону України "Про освіту".
Нечітке формулювання в чинному законодавстві в частині визначення переліку категорій працівників, які мають право на пільги, створюють не рівні умови соціального захисту працівників культури, педагогічних, медичних та фармацевтичних працівників, які працюють та проживають у сільській місцевості та селищах міського типу.
Так, для працівників культури та педагогічних працівників, право на пільги надаються за умови роботи у сільській місцевості та селищах міського типу без визначення факту проживання в цих населених пунктах в той час, як для медичних та фармацевтичних працівників умовою надання пільг є тільки факт проживання у сільській місцевості без урахування місця роботи.
Все вищезазначене викликає соціальну напругу серед працівників бюджетних установ та не сприяє закріпленню спеціалістів у сільській місцевості та селищах міського типу.
Ще одним із яскравіших прикладів неузгоджень в визначені норм є надання пільг в межах норм, які визначені чинним законодавством для ветеранів війни, ветеранів органів внутрішніх справ та військової служби, постраждалих від Чорнобильської катастрофи, в той час як для працівників міліції, які звільнені зі служби за віком, хворобою або вислугою років та не мають статусу ветерана органів внутрішніх справ, а також суддям-пенсіонерам пільги надаються без обмежень.
Все це спонукало до провадження виваженої державної соціальної політики в сфері надання пільг громадянам за соціальною ознакою, яка враховувала б особливості процесів економічних і соціальних перетворень в Україні.
Основні напрями, за якими необхідно проводити роботу в цій сфері:
- ведення чіткого обліку громадян, які мають право на пільги;
- запровадження системного надання пільгових послуг;
- визначення реальних розмірів бюджетних витрат, що спрямовуються на забезпечення програм соціального захисту;
- поетапне запровадження системи надання пільг у готівковій формі за добровільним вибором громадян, які мають відповідне право.
Міністерством праці та соціальної політики України було підготовлено проект Концепції забезпечення адресного надання пільг окремим категоріям громадян, який обговорювався більше трьох місяців. За цей час від громадськості надійшло понад 150 пропозицій, які враховано у новому варіанті документу. Насамперед, Концепція змінила назву на "Концепцію вдосконалення законодавства у сфері надання пільг".
Метою Концепції є формування цілісної системи соціального захисту населення, забезпечення адресного надання пільг окремим категоріям громадян, в тому числі у грошовій формі за згодою осіб, та реалізація конституційного права на державний соціальний захист осіб, які мають право на пільги.
Проектом Концепції визначені заходи, реалізація яких дозволить впорядкувати видатки державного бюджету на забезпечення пільг, посилити контроль за використанням відповідних бюджетних коштів, поліпшити механізм відшкодування витрат підприємствам, які надають послуги громадянам.
Найголовнішим у пропонованій Концепції є:
добровільність переходу на готівкову форму отримання законодавчо встановленої пільги;
виділення коштів на готівкову пільгу згідно законодавчо встановленого нормативу;
сплати за пільгу за фактом її отримання.
Позитивним моментом нового документу є впровадження на основі Реєстру електронного соціального паспорту пільговика та збереження діючої безготівкової системи пільг.
Начальник відділу пільг
та персоніфікованого обліку громадян Н.М.Москаленко
Сумсьkа обласна адміністрація
22.03.2005 г.
Ющенко не доволен работой Тимошенко в Сумах
22.03.2005 г.
На Сумщине контрабанду остановили на два миллиона
22.03.2005 г.
Сумщина получила три реанимационных автомобиля
22.03.2005 г.
Горводоканал обманули на четверть миллиона
22.03.2005 г.
Деньги за аренду шли в личный карман
22.03.2005 г.
Автобус сбил пешехода
22.03.2005 г.
Лыжное мошенничество на полсотни тысяч
22.03.2005 г.
Приют для бездомных заработает в апреле
22.03.2005 г.
22 МАРТА. 12-00. ПИКЕТ ПРОКУРАТУРЫ (Кирова, 33)
22.03.2005 г.
Революция в Педуниверситете продолжается...
21.03.2005 г.
Пикет прокуратуры 21 марта (фото)
21.03.2005 г.
Прокуроров попросили не тормозить
21.03.2005 г.
Сумщина в лидерах по наказанию фальсификаторов
21.03.2005 г.
Посевная-2005 будет самой тяжелой за все годы независимости
21.03.2005 г.
Студенты агроуниверситета заняли кабинет проректора
21.03.2005 г.
Сумские контрабандисты дробят партии, чтобы не сесть
21.03.2005 г.
Задержан милиционер-провокатор
21.03.2005 г.
Областные чиновники попали под уголовку
21.03.2005 г.
ООН собирается расширять демократию на Сумщине
21.03.2005 г.
Платных отработок в педуниверситете нет
21.03.2005 г.
Сумские яблочники обзавелись газетой
21.03.2005 г.
21 МАРТА. 12-00. ПИКЕТ ПРОКУРАТУРЫ (Кирова, 33)
19.03.2005 г.
Претенденты на пост ректора СумГУ известны, дата выборов - нет
19.03.2005 г.
Кандидатуры претендентов на пост ректора СумГУ обнародуют в понедельник
19.03.2005 г.
Сумчанин Михаил ОСТАШЕВСКИЙ получил серебро на соревнованиях в Швеции
19.03.2005 г.
Прошло первенство школы Голубничего
19.03.2005 г.
Сумской "Университет" упрочил лидерство
17.03.2005 г.
Воры проводят раскомпьютаризацию школ
17.03.2005 г.
В Сумах по-прежнему нет миллионеров
17.03.2005 г.
На Сумской таможне будет две смены
17.03.2005 г.
Главный бухгалтер может сесть за субсидию
17.03.2005 г.
Мошенники пошли по домам
16.03.2004 г.
Назначен новый глава "Сумыстандартметрологии"
16.03.2004 г.
Очередные фальсификаторы выборов пошли под суд
16.03.2004 г.
Зам Щербаня попался на злоупотреблении
16.03.2004 г.
Сумские защитники прав потребителей недовольны работой тендерных комитетов
16.03.2004 г.
Обувь и телефоны - главные проблемы сумских потребителей
16.03.2004 г.
Шосткинский сыр признан лучшим
15.03.2005 г.
Облдержадміністрація назвала нових керiвників районiв
15.03.2005 г.
Более половины сумских нефтяных скважин работают нелегально
15.03.2005 г.
Главный милиционер Сумщины обещает поотрывать головы плохо работающим подчиненным
15.03.2005 г.
Отдали под суд донецкую фальсификаторшу
15.03.2005 г.
Выбрать единый проект памятника студентам не удалось
15.03.2005 г.
На Масляницу в Псле чуть не утонула девушка
15.03.2005 г.
Футбола на "Юбилейном" пока не будет
15.03.2005 г.
Педуниверситет ждет и.о.ректора
15.03.2005 г.
Новые назначения в городе
15.03.2005 г.
На Белопольском шоссе "КамАЗ" сбил школьника
15.03.2005 г.
Уголовника застрелили в машине
15.03.2005 г.
Мальчик пытался продать гранату
14.03.2005 г.
СУМЫ-БЕСПРЕДЕЛ.INFO.
ГОД НЕ МОЛЧАНИЯ!
14.03.2005 г.
На Сумщине новый начальник культуры
14.03.2005 г.
Ющенко считает, что Сумщину губят зоны
14.03.2005 г.
Во время отработки на Сумщине перестали убивать
14.03.2005 г.
Сумскую прокуратуру критикуют за приватизацию
14.03.2005 г.
В Сумах становиться все больше магазинов
14.03.2005 г.
На ринках буде порядок
14.03.2005 г.
Тарифи на житлово-комунальні послуги не влаштовують ні мешканців, ні владу
14.03.2005 г.
Тендери будуть прозорими!
14.03.2005 г.
"Сумитеплосервіс" попереджено про відключення газу!
14.03.2005 г.
Вся справа в трубі!
14.01.2005 г.
Структуры Щербаня обвиняют в присвоении 4 миллионов гривен бюджетных средств
11.03.2005 г.
Назначен новый руководитель Сумской таможни
11.03.2005 г.
Представлен новый глава ГАИ в Сумской области
11.03.2005 г.
Сумские убийцы засветились на беспорядках в Киеве
11.03.2005 г.
Таможенники в женский день задержали контрабандный коньяк
11.03.2005 г.
Сумской горсовет так и не назначил выборы мэра
11.03.2005 г.
Трое детей спасено в Ямполе
11.03.2005 г.
Спектакль "Ненормальные" показали в Киеве
11.03.2005 г.
Уже два кандидата заявили об участии в выборах ректора СумГУ
11.03.2005 г.
11 марта. События. Комментарий
10.03.2005 г.
Найбільшу за останні 3 роки партію наркосировини виявили у Шостці
10.03.2005 г.
Затримано грабіжників
10.03.2005 г.
10 марта - Другое мнение
10.03.2005 г.
Сумская милиция просит стучать на своих
10.03.2005 г.
В Сумах презентовали книги предвосхитившие "оранжевую революцию"
09.03.2005 г.
Дело Константина Бессалова передано в суд
09.03.2005 г.
На митинге памяти Тараса Шевченко критиковали Москву
09.03.2005 г.
Конфликт на Сумском мясокомбинате вроде бы улажен
09.03.2005 г.
Депутаты Сумского горсовета судятся друг с другом
09.03.2005 г.
В Конотопе мать и сын погибли в огне
09.03.2005 г.
Свергнутый горсоветом сумский мэр хочет восстановить статус-кво через суд
07.03.2005 г.
Лаврик и Щербань пошли по партиям
07.03.2005 г.
Юбилеем Сум займутся киевские начальники
07.03.2005 г.
Сумская ТЭЦ может вернуться в коммунальную собственность
07.03.2005 г.
Новые увольнения в гориспокломе
07.03.2005 г.
Объявлен конкурс на пост ректора СумГУ
07.03.2005 г.
Сумскому художественному музею - 85 лет
По регіону | Вікно | Афіша | Анонси 
Гoлoвна  Нoвини  Фінанси  історія  Погода  Мапа  Телефони  Медицина  Транспорт  Готелі
 Музеї  Фотогалерея  Дозвілля  Мода  Дім  Интернет  Освіта  Авто  Змі 
Рекламу размещали
© 1995-2025 All rights reserved, designed,
supported and hosting by Pavlabor.