|
Інформація про економічне і соціальне становище міста Суми за 2005
|
Промисловість міста
|
 У грудні 2005 року промислове виробництво порівняно з попереднім місяцем зменшилась на 33,8 %, порівняно з груднем 2004 - на 8,6 %, проте за 2005 рік відповідно до 2004 року випуск продукції зріс на 17,0 %.
|
 Збільшили виробництво промислової продукції у грудні 2005 року порівняно з листопадом п.р. - 42,6 % підприємств, зменшили - 46,3%.
|
 Зростання обсягів виробництва порівняно з минулорічними показниками спостерігається по таких підгалузях промислового виробництва: * металургія та оброблення металу - на 40,6 %; * виробництво інших неметалевих мінеральних виробів - на 29,6 % * машинобудування - на 21,0 % ; * хімічна та нафтохімічна промисловість - на 3,0 %; * харчова промисловість та перероблення сільськогосподарських продуктів - на 7,9 %; * легка промисловість - на 20,0 %.
|
Будівельна діяльність
|
 За 2005 р. підприємствами, що працювали за контрактами будівельного підряду, виконано робіт на 145,3 млн. грн., що на 9,4 % більше порівняно з минулим роком та складає 90,1 % від суми будівельних контрактів, укладених на рік.
|
|
 Перевищення обсягів підрядних робіт порівняно з січнем - листопадом 2004 року пов'язано з будівництвом житла, проведенням ремонтно - будівельних робіт на автомобільних дорогах міста.
|
 Будівельними підприємствами міста Суми виконано більше половини (51,0 %) загально обласного обсягу підрядних робіт.
|
 Переважну частку (87,3 %) будівельно-монтажних робіт виконано на будівництві завершених будівель та споруд. На такі види будівельної діяльності як роботи з обладнанням будівель припадає 11,4 %, підготовка будівельних ділянок - 1,3 % загального обсягу.
|
Транспорт
|
 За 2005 р. всіма видами транспорту, включаючи транспорт фізичних осіб, перевезено 2940,3 тис. т. вантажів та виконано 5058,7 млн. ткм вантажообороту, що складає відповідно 90,6 % та 97,5 % рівня 2004 року. Причому у грудні порівняно з листопадом п. р. перевезення вантажів зменшились на 21,2 %.
|
 Значне скорочення обсягів вантажоперевезень у 2005 р. відбулося по Сумській дирекції Південної залізниці і на автомобільному транспорті. Порівняно з 2004 р. обсяги перевезень по Сумській дирекції Південної залізниці скоротились на 197,4 тис. т, або на 8,6 % і становили 2100,5 тис. т, на що суттєво вплинуло зменшення на 30,1 % відправлення нафти, яка складає третину загальних навантажень. Також зменшуються перевезення лісових матеріалів, хімічних добрів та зерна і продуктів перемолу. Середньодобове вивантаження вагонів дещо збільшилось (на 1%).
|
 На ринку вантажних послуг обласного центру працює 40 автопідприємств та понад 100 фізичних осіб, які отримали ліцензії на вантажні перевезення. Всього за 2005 р. автотранспортом юридичних та фізичних осіб доставлено замовникам 839,8 тис. т вантажів та виконано 167,0 млн. ткм, що складає відповідно 88,5 % та 123,5 % рівня 2004 року.
|
 У 2005 р. автомобільним пасажирським транспортом міста, включаючи автотранспорт фізичних осіб, скористалися 55,7 млн. пасажирів, що перевищує показник 2004 року на 4,1 %.
|
 За рік тролейбусами перевезено 27,1 млн. пасажирів або 93,0 % обсягів відповідного періоду 2004 року.
|
 Сумською дирекцією пасажирських перевезень відправлено 8,3 млн. пасажирів, що на 0,7% більше обсягу перевезень 2004 р.
|
Зв'язок
|
 За січень-листопад 2005 року підприємствами зв'язку надано послуг на 111,8 млн. грн., з них населенню 48,6 млн. грн., або 43,5 % загального обсягу послуг.
|
 У структурі наданих послуг населенню значну частку 80,9 % складають телефонно - телеграфні послуги.
|
 У загальній сумі отриманих доходів: 6,2 % складають послуги міжнародного зв'язку, 96,8 % якого припадає на послуги телефонного і телеграфного зв'язку, 3,2 % - поштового зв'язку.
|
Міський ринок
|
 Значне місце в задоволенні потреб населення у товарах відводиться Центральному ринку м.Суми. Продаж сільськогосподарських продуктів у 2005 році становив 53617,6 тис. грн і проти 2004 року збільшився на 3,8 %.
|
 Слід зазначити, що ціни на сільськогосподарську продукцію в порівнянні з відповідним періодом минулого року зросли на 22,7 %. Це пов'язано переважно з суттєвим (на 29,9%) підвищенням цін на продукти тваринництва. Серед них помітно подорожчали худоба - на 76,4 %, м'ясопродукти - на 40,1 %, молочні продукти - на 21,5 %. Ціни на продукти рослинництва підвищились на 18,1 %.
|
Розвиток малого підприємництва
|
 Єдиний дозвільний офіс розпочав свою роботу 13.07.05. у приміщенні міського управління архітектури по вул. ім. Ф. Дзержинського, 4 . Офіс об'єднує представників органів місцевого самоврядування, державної влади. З метою спрощення дозвільних процедур рішенням виконавчого комітету від 23.06.05. № 365 "Про спрощення дозвільних процедур у сфері господарської діяльності в місті Суми" схвалено Меморандум про співпрацю по створенню та організації діяльності Єдиного дозвільного офісу, затверджено Положення про Єдиний дозвільний офіс у м. Суми та Тимчасовий порядок впровадження спрощених процедур надання документів дозвільного характеру в форматі Єдиного дозвільного офісу в м. Суми.
|
 Дозволи, які можна отримати через Єдиний дозвільний офіс: 1. На розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг; 2. Надання громадянам, фізичним та юридичним особам земельних ділянок, межі яких не встановлено; 3. Викуп земельних ділянок громадянами, фізичними та юридичними особами у випадках, коли земельна ділянка перебуває у її користуванні; 4. Викуп земельних ділянок громадянами, фізичними та юридичними особами у випадках, коли земельна ділянка не перебуває у їх користуванні і межі земельної ділянки не встановлено; 5. Надання земельної ділянки при викупі цілісного майнового комплексу, якщо у попереднього землекористувача були документи на право користування земельною ділянкою, без зміни цільового призначення; 6. Надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами; 7. На переведення житлових приміщень в не житлові.
|
 Сесією Сумської міської ради прийнято рішення, згідно якого передбачено виділення коштів на часткове забезпечення матеріально-технічної бази Єдиного дозвільного офісу в розмірі 80,0 тис. грн.
|
 Станом на 30.12.05. в Єдиному дозвільному офісі надано 577 консультацій, прийнято до роботи 188 заяв та видано 120 дозволів.
|
Фінанси
|
 За січень - листопад 2005 року фінансовий результат (сальдо) від звичайної діяльності до оподаткування суб'єктів господарювання міста (крім сільськогосподарських виробників, бюджетних установ, банків та з урахуванням частки малих підприємств, що відслідковуються у поточній звітності і суттєво впливають на загальні показники міста в цілому) становив 191,0 млн. грн. прибутку: (загальна сума прибутку - 267,6 млн. грн., збитку - 76,6 млн. грн.). Чистий фінансовий результат (сальдо) суб'єктів господарювання після сплати податків та надзвичайних витрат за січень-листопад склав 121,3 млн. грн. прибутку.
|
 У розрізі видів економічної діяльності збитки отримали підприємства транспорту і зв'язку (1,2 млн.грн), будівництва (1,6 млн.грн). Взагалі, питома вага збиткових підприємств по місту становить 37,0 %, а по області - 37,3 %.
|
 Значний позитивний фінансовий результат по місту мають підприємства промисловості (157,6 млн.грн), оптової і роздрібної торгівлі, включаючи торгівлю транспортними засобами та послуг з їх ремонту (27,1 млн. грн), операцій з нерухомістю, здавання під найм та послуги юридичним особам (8,6 млн.грн).
|
 Станом на 1 грудня 2005 р. загальні суми дебіторської та кредиторської заборгованості суб'єктів господарювання міста (крім бюджетних установ та з урахуванням частки малих підприємств, що відслідковуються у поточній звітності) становили відповідно 1408,6 млн. грн. та 1827,5 млн. грн.
|
 У загальних сумах заборгованості по області частка боргів підприємств м.Суми становить 59,8 % дебіторської та 54,5 % кредиторської заборгованості.
|
 Проти початку 2005 р. дебіторська заборгованість зменшилася на 9,6 %, а кредиторська - на 5,5 %.
|
 Залишається значною питома вага простроченої заборгованості. Станом на 01.12.2005 р. її частка в загальній сумі дебіторської заборгованості становила 12,1 %, а кредиторської - 16,1 % (по області - 14,0 % та 21,7 % відповідно).
|
Доходи населення
|
 У місті спостерігається тенденція зростання доходів громадян. Так, середньомісячна номінальна заробітна плата, нарахована одному штатному працівнику, у листопаді 2005 р. дорівнювала 926,66 грн., що на 45,4 % перевищує розмір нарахувань у відповідному періоді 2004 р. За січень-листопад 2005 року середньомісячна номінальна заробітна плата одного штатного працівника склала 807,48 грн, що на 37,8 % перевищує показник січня-листопада 2004 року.
|
 Заробітна плата працівників обласного центру в 1,2 раза перевищує загальнообласний показник (744,12 грн), вдвічі - рівень встановленого прожиткового мінімуму на працездатну особу (453 грн. ) та в 2,8 раза - розмір мінімальної заробітної плати (332 грн.).
|
 Відносно жовтня 2005 р. заробітна плата збільшилась на 0,9%. У працівників охорони здоров'я та соціальної допомоги заробітна плата збільшилась на 10,8 %, у фінансовій діяльності - на 3,7 %, зайнятих у колективних, громадських та особистих послугах - на 6,2 %, у державному управлінні - на 4,1 %, на транспорті - на 3,8%.
|
 Зменшення заробітної плати відмічалось у працівників освіти - на 8,0 %, операцій з нерухомістю - на 3,1 %, оптової і роздрібної торгівлі - на 0,9 %.
|
 За рівнем середньомісячної заробітної плати найвищі показники спостерігалися у працівників, зайнятих транспортуванням трубопроводами (1882 грн.), у фінансовій діяльності (1233 грн.), державному управлінні (1463 грн.), залізничному транспорті (1098 грн.), які перевищували середній показник по економіці в 2,0 -1,2 раза.
|
 Значно нижчим від середнього по економіці залишається розмір заробітної плати працівників готелів та ресторанів (489 грн.), сфери колективних, громадських та особистих послуг (634 грн.), охорони здоров'я та соціальної допомоги (633 грн.), торгівлі (594 грн.), який складав 53,7 - 68,4 % від середнього рівня заробітної плати по місту.
|
Заборгованість із виплати заробітної плати
|
 Негативним показником для міста Суми залишається наявність заборгованості із виплати заробітної плати.
|
 Сума заборгованості із виплати заробітної плати за рахунок бюджетних коштів всіх рівнів відсутня.
|
 Виконавчий комітет проводить постійну роботу з керівниками суб'єктів господарювання на засіданнях міської комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати, щомісяця розглядає дане питання на апаратних нарадах при міському голові та щоквартально на засіданнях виконавчого комітету (в т.ч. 25 жовтня за підсумками 9 місяців), з початку року проведено 27 засіданнь комісії.
|
 Управлінням праці та соціального захисту населення міської ради здійснюється щотижневий моніторинг заборгованості по всіх підприємствах міста. Контролюється виконання графіків та запевнень керівників щодо ліквідації заборгованості.
|
 За статистичними даними станом на 01.01.06р. заборгованість із заробітної плати існує в загальній сумі 4689,3 тис. грн. на 64 підприємствах міста Суми (економічно активні, по яких порушено справу про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом та які призупинили діяльність).
|
 На 35 економічно активних підприємствах міста станом на 01.01.06р. заборгованість із заробітної плати складає 1768,5 тис. грн., що на 66,6 % менше порівняно з попереднім місяцем.
|
 По 5 підприємствах щодо яких реалізовується процедура про відновлення платоспроможності або визнання банкрутами заборгованість із заробітної плати станом на 01.01.06 складає 522,3 тис. грн.
|
 По 24 економічно неактивних підприємствах борг із виплати заробітної за статистичними даними на 01.01.06 становить 2398,5 тис. грн.
|
Ринок праці
|
 Станом на 31.12.05р. завдання Програми зайнятості населення міста Суми на 2005 рік щодо створення у місті нових робочих місць у кількості 8851 місце виконано на 107,7 % (створено 9532 нових робочих місць).
|
 Впродовж листопада до міської державної служби зайнятості у пошуках роботи звернулося 734 незайнятих трудовою діяльністю громадян, що на 20,8 % менше, ніж у вересні 2005 року.
|
 Станом на 1 грудня 2005 р. на обліку в службі зайнятості перебувало 4,1 тис. незайнятих громадян, що на 6,8 % менше, ніж рік тому. Серед них 96,1 % - мали офіційний статус безробітних, більше ніж двом третинам (68,1 %) з них була призначена допомога по безробіттю.
|
 Працевлаштовано за сприянням центру зайнятості у листопаді 281 особу, що на 39,0 % менше ніж у попередньому місяці.
|
 З фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття було витрачено на допомогу по безробіттю 709,3 тис. грн. Середній розмір допомоги у листопаді склав 245,52 грн., що в 3,8 раза менше середньомісячної заробітної плати одного штатного працівника.
|
Демографічна ситуація
|
 За січень - листопад 2005 року на території міста народилося 2147 дітей, у той час як померло 3425 осіб. Природне скорочення становило 1278 осіб. За результатами природного і міграційного скорочення чисельність населення міста в порівнянні з початком року зменшилась на 2151 особу, і за оцінкою, на 1 грудня 2005 року становила 282,9 тис. осіб.
|
Сумська міська рада
|