
Непрості відносини між ЖЕКами і мешканцями багатоповерхівок останнім часом набувають форми бойових дій. Коли конструктивної розмови не виходить, люди нерідко звертаються до посередників, наприклад, обласного управління захисту прав споживачів. Мешканці кажуть - керівництво ЖЕКів переважно звертає увагу на їх проблеми лише після приписів перевіряючих органів. Втім, і це допомагає далеко не завжди. Негостинність та категоричність - відмінна риса керівництва ЖЕКів. Воно нерідко забуває виконувати свої зобов"язання перед пожильцями, натомість, ніколи не забуває брати за це гроші. Зокрема, в ООО "СПОЖ", кажуть спеціалісти управління захисту прав споживачів, було встановлено найбільший дисбаланс між якістю та ціною надання послуг. За словами одного з спеціалістів Алли Степаненко, "До нашого управління надходять численні скарги щодо незадовільного надавання послуг саме цим ЖЕКом." Мешканка будинку по вулиці Харківська, 38 Тетяна Авраменко розповідає - "Ліфт не працює, все як і раніше. А в підвалі води он скільки, чого тільки немає". Зокрема останній припис дирекція ЖЕКу отримала за відсутність теплоізоляції у підвалі, сміття тощо. Втім, перевірити, чи відреагувало керівництво, спеціалісти не змогли - у ЖЕКу їм просто не дали ключа від підвалу. Війну зі своїм обслуговуючим підприємством - ВАТ "Житловик", вже давно ведуть і мешканці будинку по вулиці Металургів, 17. Сидіти по декілька днів без світла і води тут вже звикли. Остання ж крапля - незрозумілі, кажуть люди, махінації з оплатою за спожиту комунальну електроенергію. За словами мешканки будинку по вулиці Металургів, 17 Валентини Орлової, "Комунальна електроенергія зростає щомісяця, якщо взимку найбільше 10 гривень платили, то ось уже кілька місяців з блоку виходить майже 31 гривня". Алла Степаненко коментує - "В будинку немає індивідуальних лічильників. І вони мали б сплачувати за спожиту електроенергію за користування плитами за тарифом 15 копійок за 1 кіловат, натомість їх примусили сплачувати за тарифом за споживання ліфту і він становить 20,3 без ПДВ за 1 КілоВат." Окрім цього в будинку орендують приміщення одразу декілька підприємств, втім жодне з них не має лічильників, тож за "блага цивілізації" сплачувати доводиться лише мешканцям будинку. За ці та інші порушення керівництво ЖЕКу вже отримало приписи. Часто скаржаться люди і на підприємство "Рубін". Загалом лише за цей рік спеціалісти управління перевірили 33 ЖЕКи по всій області, проте найгірший стан житлово-комунального господарства зафіксовано у Сумах.