|
Міська влада не втручалась, не втручається і не має наміру втручатися у виборчий процес,
|
натомість зобов'язана забезпечити реалізацію в місті виборчих прав громадян України, законність, прозорість та відкритість виборчого процесу на позачергових виборах до Верховної Ради України, - заявив під час зустрічі із журналістами 14 вересня заступник міського голови, керуючий справами виконавчого комітету міської ради Віктор Волонтирець.
|
 Відтак, розпорядженням міського голови виконавчим органам міської ради доручено створити для всіх суб'єктів виборчого процесу рівні умови участі у виборах, не допустити під час підготовки та проведення виборів будь-яких проявів адміністративного тиску, незаконного втручання у виборчий процес, а також унеможливити використання посадовими особами службового становища, службових приміщень, транспорту, засобів зв'язку для підтримки окремих політичних сил та кандидатів.
|
 За словами Віктора Волонтирця, 9 вересня, згідно з чинним законодавством, міська робоча група завершила роботу з уточнення списків виборців. Далі над уточненням списків виборців працюватимуть дільничні комісії.
|
 Обирати депутатів до Верховної ради V скликання сумчани прийдуть на 131 виборчу дільницю (122 звичайні та 19 спеціальних). Ухвалено рішення відкрити 2 нові виборчі дільниці для того, аби сумчанам не довелось стояти в чергах за бюлетенем та до кабінок для голосування (№130 - у приміщенні ПТУ, вул. Рози Люксембург та № 131 - у приміщенні ССШ№7, вул. Лесі Українки, 28). Крім того, змінено межі 28 існуючих дільниць.
|
 Щодо матеріально-технічного забезпечення виборчого процесу, на сьогодні створені всі необхідні умови для роботи окружної виборчої комісії, зокрема комісія вчасно забезпечена необхідними приміщеннями, транспортом, комп'ютерною технікою та засобами зв'язку.
|
 Усі ці заходи спрямовані на створення належних умов для реалізації конституційного права громадян України вільно обирати й бути обраним та забезепечення проведення 30 вересня законних і демократичних позачергових виборів до Верховної Ради України.
|
 На думку Віктора Волонтирця, сьогодні не всі учасники виборчого процесу здійснюють агітаційну кампанію у правовому полі. Зокрема, окремі політичні сили порушують терміни повідомлення органів місцевого самоврядування про заплановані масові заходи, використовують звукопідсилювальні засоби в робочий час, чим заважають роботі установ та організацій, які знаходяться поблизу.
|
 Усі письмові повідомлення знаходяться на контролі правового управління. У тих випадках, коли заявлені умови проведення масових заходів суперечать чинному законодавству, заявникам надається вичерпна письмова відповідь, роз'яснюється виборче законодавство.
|
|
 Право громадян збиратися мирно є однією з конституційних гарантій права на свободу світогляду і віросповідання, думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань, на використання і поширення інформації усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір, права на вільний розвиток своєї особистості тощо. При здійсненні цих прав і свобод не повинно бути посягань на права і свободи, честь і гідність інших людей. За Конституцією України (стаття 68) кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції та законів України. Проводити збори, мітинги, походи і демонстрації громадяни можуть за умови обов'язкового завчасного сповіщення про це органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування. Таке сповіщення має здійснюватись громадянами через організаторів масових зібрань. Завчасне сповіщення відповідних органів про проведення тих чи інших масових зібрань - це строк від дня такого сповіщення до дати проведення масового зібрання.
|
 Тривалість строків завчасного сповіщення має бути у розумних межах і не повинна обмежувати передбаченого статтею 39 Конституції України права громадян на проведення зборів, мітингів, походів і демонстрацій. Такі строки мають слугувати гарантією реалізації цього права громадян. Упродовж цього строку зазначені органи мають здійснити і ряд підготовчих заходів, зокрема, для забезпечення безперешкодного проведення громадянами зборів, мітингу, походу чи демонстрації, підтримання громадського порядку, охорони прав і свобод інших людей. У разі необхідності органи виконавчої влади чи місцевого самоврядування можуть погоджувати з організаторами масових зібрань дату, час, місце, маршрут, умови, тривалість їх проведення.
|
 Строк завчасного сповіщення має бути достатнім і для того, щоб органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування могли визначитися, наскільки проведення таких зібрань відповідає закону, та в разі потреби, згідно з частиною другою статті 39
|
 Конституції України, звернутися до суду для вирішення спірних питань (Рішення Конституційного Суду N 7-рп/99)
|
 Згідно з п.2.3 <Правил додержання тиші на території міста Суми>, затверджених рішенням сесії Сумської міської ради від 25 серпня 2004 року № 884-МР, у нічний і ранковий час (з 22 до 8 години) забороняються гучний спів і викрики, користування звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами шуму, проведення салютів, феєрверків, використання піротехнічних засобів.
|
Сумська міська рада
|